Stále obľúbenejšie cyklooblečenie a výbava najfarebnejšej českej značky Haven

Ak by sme mali medzi českými značkami cyklistického a športového oblečenia zvoliť tú s najfarebnejšou ponukou, pravdepodobne by to bola značka Haven. Značka, za ktorou stojí firma BV Import s.r.o., ale aj športová minulosť jej majiteľa a snaha poskytnúť za dobrú cenu kvalitné športové oblečenie.


Haven každý rok prináša nielen nové modely cyklistického oblečenia a prilieb, ale zároveň pri svojich produktoch mnohokrát poskytuje až nadštandardné množstvo technických vychytávok. Ako je to teda s produktami Haven, a nielen s nimi, na to nám odpovedal majiteľ firmy Ing. Vojtěch Buriánek.

Každý rok sledujem vašu stále širšiu a širšiu kolekciu, ale kde sú vlastne vaše začiatky? – vlastné športové skúsenosti, prečo oblečenie, prečo Haven?

Každý výrobca, ktorý tovar vyrába od prvotného návrhu designu, vzoriek, výberu materiálu, musí byť s daným odvetvím nejako vnútorne spätý, pokiaľ má mať produkt iskru, niečo naviac. Neviem si predstaviť vyrábať saká a košele, keď to proste nenosím. Šport je to, čím žijem nielen ja, ale aj ľudia vo firme. Obchodný zástupca pre Čechy Zdenda Arnold je velký dříč a bol minulý rok celkovo 3. v ČP crosscountry v Masters, zástupca pre Moravu Honza Dolejš je zase vášnivý endurista, ktorý si rád pohodovo zajazdí.

Zo športu:
DH-čko som jazdil za „zlatých čias" tejto disciplíny spolu s Márošákem, Gaspim, Vlastou Tlaškem atď. okolo 5-8 miesta v Elite, 5.miesto na MČR v Elite. Výsledky super, materiálové krytie čiastočne zaistené, ale nebolo sa kam ďalej posúvať, takže po sérii zranení som zistil, že chcem primárne športovať ako mať niečo zlomené. Cez speed trial a lezenie som zakotvil až pri XTERRA triatlone, kde sa mi pred rokom a pol podarilo nominovať 3. miestom v Belgicku na MS na Havaj, kde som skončil šiesty v kategórii.

Zo života:
Po vyštudovaní materiálového inžinierstva na Libereckej Univerzite a necelom pol roku v technológii strojárskej výroby som sa rozhodol, že toto nie je moja cesta a v roku 2005 som založil firmu zameranú na dovoz cyklistických značiek. To samozrejme nestačilo, takže pribudli vlastné výrobky ako zjazdové prilby, DH nohavice, … veci, ktorým rozumiete.

Boli začiatky ťažké, alebo je jednoduché prijsť a povedať – budem vyrábať oblečenie?

No, blikačku v Číne vie kúpiť každý dovozca, ale naša cesta nie je v mainstreamu. Nechceme, aby si nás ľudia spájali s lacnými vecami, ktoré má 10 ďalších značiek. Hlavným mottom firmy je byť odlišný a originálny, rovnako ako sú naši bikeri a športovci.

Oblečenie má jednu veľkú výhodu. Všetko čo vymyslíte, od strihu, detailov, vychytávok až po materiál je presně tak, ako chcete.

Pokiaľ máte dosť vysoké sebavedomie (smiech) a vyrobíte dostatočne veľkú sériu, aby to všetko bolo realizovateľné vo farbe, ktorej veríte, v strihu, ktorý je in. Proste poviete zákazníkom: Túto farbu kraťasov budete nosiť v kombinácii s touto farbou dresu, s týmito ponožkami, rukavicami a prilbou. A pravdou je, že máme na módu rovnaký názor ako naši zákazníci. A cyklistické oblečenie módou bez diskusie je.

Ďalšou vecou je, že sa snažíme hrať sa s rôznymi drobnosťami ako koncovky zipsov, suchých zipsov, odvetrávanie, s vreckami na mobil, atď. Veľké slovo pre design má obchodný zástupca Arnie, ktorý je módnymi vplyvmi priamo posadnutý

A čo dodacie lehoty, skladové zásoby...
Snažíme sa držať čo najširší sortiment skladom, predobjednávky tvoria len malú časť vyrábaného tovaru.

Obchodníci idú smerom menších predobjednávok alebo úplne bez predobjednávok a dokupovania tovaru v sezóne. Ponúkame podstatne vyššie marže na predobjednávky a následné dokupovanie v sezóne ako bez predobjednávok, možnosť následnej výmeny tovaru, ktorý by sa nepredával za iný, ale rovnako sa väčšina obchodníkov dištancuje od pojmu predobjednávka, čo je pre mňa trochu nepochopiteľné. Potom samozrejme nemôže byť všetko skladom po celý rok, pretože ani my nevieme, čo si obchodníci budú brať na obchod.

Vyrábate aj prilby, dovážate Slim atď - čo všetko ponúkate?
Dovážame viac značiek … tmely proti defektu a duše SLIME, JOE´S, ktoré sú jedničkami na trhu, topánky FLR, ktoré sú stále rozšírenejšie, zapletené talianske kolesá Gipiemme, australske trenažéry JetBlack. Značka, ktorá ale firmu ťahá je jednoznačne Haven.

Vraciate teda časť zisku späť do športu a propagácie značky?
Fungujeme a rozrastáme sa. Viacmenej celý zisk sa vracia späť do športu, sme jedným z hlavných sponzorov ČP v MTBO, podporujeme cca 30 samostatných pretekov MTB i v triatlone ročne, už 7 rokov zaštiťujeme vlastný seriál pretekov HAVEN MTB Series, ktorého súčasťou sú aj preteky ako Extrem Bike most, Bike Babí léto, Jičínská 50. Podporujeme aj samotné preteky nášho HAVEN MTB a triatlon teamu, čítajúceho okolo 30 aktívnych pretekárov, kde sú najväčšími oporami Ondra Petr (víťaz MS XTERRA v triatlone na Hawaji vo svojej kategórii), víťaz Malevil Cupu Pavel Šorf, víťaz ČT Cupu Radek Hořák.

Minulý rok ste boli aj na Eurobiku, ako vás tam obchodníci prijali? Česi tam končia, vy začínate...

Pokiaľ tam končia firmy, ktoré majú už distribučnú sieť v cudzine vybudovanú, potom to chápem. My sme sa sústredili hlavne na tuzemský trh, kde sme našli našich zákazníkov a teraz začíname s expanziou do cudziny, preto veľtrh Eurobike, ktorý je jednoznačne najväčší v Európe. Záujem o Haven v ďalších krajinách bol až prekvapivo veľký, začali sme spolupracovať s novými distribútormi v Taliansku, Francúzsku, baltských štátoch, štátoch bývalej Juhoslávie.

Dodávate cez vlastný e-shop konečným klientom, ale ste aj na Helios B2B a ako dodávate maloobchodníkom?
Obchodníci sú našimi hlavnými partnermi, ktorí tvoria 80% obratu. Celá stratégia je zameraná na nich a ich podporu, tzn. dohliadanie na dodržiavanie MOC v eshopoch, rýchlosť v dodávkach (expedíciu v ten deň, max. druhý deň od objednávky), zaslanie tovaru pri objednávke nad 2000 Kč zadarmo, B2B systém, kde sa im načítajú bonusy, ktoré si môžu na konci roku vybrať, máme obchodného zástupca pre Čechy a druhého pre Moravu, ktorí obchodníkov navštevujú. Obchodníci samozrejme nakupujú aj vo veľkoobchode Helios, kde si môžu náš tovar k ich nákupu „prihodiť". Pre obchodníkov sa snažíme robiť maximum.

Aké bonusy, výhody, čo naviac odberateľom poskytujete - požičiavate stan, čo viem, atď?

Bonusy viď vyššie. Vieme, že je potrebné športovú kultúru okolo seba podporovať, preto pokiaľ naši obchodníci usporadúvajú nejaké akcie, preteky, atď., radi ich podporíme cenami, zapožičaním oblúkov, stanu, vlajok, atď., aby ich akcia mala „švuňk".

Novinky na jar 2018

Luminate Traffic... bezpečná prilba s LED osvetlením po celom obvode prilby spolu s diaľkovým Bluetooth ovládaním na riaditkách a nabíjaním cez USB. Nielenže ste osvietení v 360°, ale pomocou ovládania na riaditkách môžete zvoliť smer jazdy doprava alebo doľava, čo signalizujete aj na prilbe rovnako ako blinkery na aute!

Vision Future … prilba s odklopnými zrkadlovými okuliarmi /hľadím/, ktorá je vhodná vďaka širokému rozsahu nielen do mesta, ale aj do prírody. Naviac neobmezuje ľudí s dioptrickýmim okuliarmi, ktoré môžete stále nosiť, ostro vidieť, aj keď odklopíte nahor (napr. v prítmí). Prilba má naviac spevnenú konštrukciu vhodnú pre e-biky.

Kraťasy PURE + dlhoprsté rukavice PURE (1790 Kč)

zaznamenávame trend ľudí nosiť cyklo kraťasy bez vložky a dlhé cyklorukavice… nie všetci prejdú denne 50 km a chcú použiť rovnaké oblečenie aj keď zlezú z bicykla alebo inklinujú k Enduro. Pre nich je vymyslená nová koncepcia kraťasov z pružnej látky použitej napr. pri najpredávanejších nohaviciach Energizer s 5% elastanu, ktoré neobmezujú pohyb + sú dodávané vrátane dlhoprstých rukavíc v rovnakom farebnom designe.

BRIONE SPORT TRADING s.r.o.
Juro Čierny
cjuro@orangemail.sk
Mob: +421 905 646 114
Žilina

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre