Novinky z centra ebajk® - Svet elektrobicyklov

Nový motor a baterka od Yamahy, cyklopočítače a špeciálne komponenty

1. Nový motor a baterka Yamaha PW-X
V ebajk centre na Račianskej v Bratislave už sú fyzicky ebajky s novým novým integrovaným displejom Yamaha, ktorý umožňuje lepšiu konektivitu a čitateľnejšie údaje o jazde.

Nový motor PW-X je ľahší (3,1 kg) než súčasný motor PW a je menší a to o 13% objemu. Zlepšil sa maximálny krútiaci moment, zlepšený je odpich a kadenčná krivka. Na novom motore Yamaha sa zvýšil počet západiek hnacieho systému z dvoch na štyri. Reálne je teda v zábere dvojnásobok západiek ako doteraz a preto je nástup asistencie motora pri prvom šliapnutí do pedálu omnoho akčnejší. K dispozícii je navyše najnovší a najsilnejší režim asistencie motora s mimoriadnym výkonom trvalých až 80 Nm, ktorý je určený pre najťažšie a najnáročnejšie terény. K súčasným štyrom režimom (Eco +, Eco, Standard a High) pribudol pri tomto motore režim s označením EXPW.

yamaha-pwx.jpg
yamaha-integr-disp-2.jpg
yamaha-integr-outdoor-displey.jpg
yamaha-baterka-400-a-500.jpg
yamaha-inegr-disp1.jpg
yamaha-inegr-display-outdoor.jpg

Kompaktibilná batéria
Yamaha tiež aktualizovala batériu. Nielen k novému motoru vyvinula novú 500Wh jednotku, podobnú tej, ktorú poznáme z Bosch-u a Shimano. Výhodou je aj úplna kompaktibilita k pôvodnému motoru PW, takže si môžete k vášmu motoru dokúpiť novú baterku a jazdíte ešte ďalej a viac.

2. Nové displeje a cyklopočítače
Bosch displej Purion je displej, ktorý zlučuje funkcie ovládača a displeja do jedného prvku, je to riešenie „all-in-one". Funkcie a informácie tohto ovládača sú efektívne zjednodušené tak aby jazdec mal ebajk plne pod kontrolou a zároveň bolo možné zlúčiť ich do malej elegantnej riadiacej jednotky.

Bosch Purion sa umiestňuje na ľavú stranu riadidiel. Štandardne sa na displeji zobrazuje kapacita akumulátora, rýchlosť a režim pomoci. Zmena úrovne podpory motora sa nastavuje stlačením tlačítka plus alebo mínus. Prekliknutia na iný typ informácií ako dojazd, prejdená vzdialenosť, celkovo najazdené kilometre, termín najbližšieho servisu sa prepínajú dlhším zatlačením tlačidiel +/- alebo ich kombináciou. Pre ovládanie tak používate malý počet tlačidiel, a všetky zmeny je možné vykonať na jeden klik palca. Veľmi pohodlné je i podsvietenie displeja realizované tak aby bola zabezpečená viditeľnosť tlačidiel a čitateľnosť displeja aj za zhoršených svetelných podmienok alebo v nočnej dobe. Displej má USB port, no ten je určený pre diagnostiku, neumožňuje pripojenie iných zariadení ako napríklad mobilného telefónu či svetiel.

Nový Yamaha 2017
displej je menší a odolnejší než predchádzajúce systémy. Má outdoorový minimalistický dizajn. Jeho silnou zbraňou sú novo použité LED diódy, ktoré pri motore Yamaha PW-X robia displej čitateľnejším. Čo je na tom pokrokové, je možnosť pripojenia k smartfónom a vznik aplikácie, ktorá poskytne viac údajov o jazde. Večer v pohodlí domova si tak potom môžete svoju jazdu vyhodnotiť do detailov.

3. Špeciálne komponenty
Čoraz viac výrobcov klasických bicyklov a komponentov si uvedomuje ťah doby a smerovanie pozornosti a obchodu do elektrobicyklov. Na druhej strane komponenty na ebajkoch sú aj viac zaťažované presadením používaním motora v stredovom náboji a preto je samotná reťaz výrazne nanáhaná ťahom. Je to porovnateľné s vrcholovým športovým zaťažením. Preto výrobcovia vyvíjajú svoje produkty špeciálne pre tento segment.

Súprava SRAM X1
Určená výlučne na ebajky. Pozostáva z väčších bŕzd a celkovo pevnejších komponentov. Namiesto typických 11 pastorkov nájdete na kazete len 8. Takto je zredukované kríženie reťaze pri preraďovaní a tým aj jej celkové opotrebenie. Pastorky sú navyše robustnejšie a aj samotná reťaz vydrží dlhšie.

Brzdy SRAM Guide RE
Výrazne vyššia brzdná sila spôsobená menšou páčkou zo štandardných cross country bŕzd a silný štvorpiestikový brzdič (strmeň) zo zjazdového modelu Code. Je to adept na víťaza v ebajkových brzdách vďaka kombinácii brzdnej sily, jej dávkovania a rozumnej ceny.

Brzdy MAGURA – MT5e
Brzdná sila štyroch piestov zabezpečí vysokú stabilitu v brzdení a väčšiu bezpečnosť. Ideálne na zvýšenú záťaž a opotrebenie, ktoré na ne ebajky kladú. Vhodné aj na S-Pedelec, kde musia mať brzdy napojenie na brzdové svetlo. S-Pedelec je ebajk s povolenou rýchlosťou asistenie motora do 45 km/h, ktoré Slovensko zatiaľ nemá upravené v legislative.

Viac informácií: Ebajk.sk

Buďte s nami v kontakte

Komentáre